Boekhouden in Excel

Hoe verwerk ik incasso bestanden?

Bij incasso van meerdere facturen worden deze in 1 batch bij de bank verwerkt. Dit verschijnt dan als 1 bedrag op het dagafschrift.

Je hebt 2 opties:

1) De regel in het bankboek splitsen en de facturen op 1200 debiteuren wegboeken. Dat is nog wel te doen als het aantal facturen beperkt is.

2) Dit werkt het snelst makkelijkst bij wat meer facturen. Gebruik een van de andere bankboeken om de facturen 'af te letteren'. Kopieer dan de factuurnummers en bedragen uit de factuurbewaking. De bedragen zet je dan in de kolom Ontvangsten. Gebruik wel plakken speciaal, waarden! Tel de bedragen op en boek het totaal in Uitgaven op een tussenrekening, bijv. 1190 Kruisposten

De incasso op de andere bank boek je dan ook op 1190 Kruisposten, zodat deze rekening weer glad loopt.


(C) Copyright 2011-2021, Boekhouden in Excel, Alle rechten voorbehouden, KvK 08131097, BTW NL001381492B08. Contact: info@boekhoudeninexcel.nl